Monday, May 26, 2014

stay strong... everything will be fine




                                     
                             



bismillah

semakin meningkat dewasa, semakin banyak cabaran dan dugaan yang "terpaksa" kita hadapi dalam hidup ini.. dan pada setiap cabaran dan dugaan tu akan menguji sejauh mana kekuatan hati kita..

Allah uji sebab kita mampu untuk menghadapinya
Allah uji sebab Allah sayang
Allah uji sebab Allah nak kita bertambah matang mengharungi hidup ini.

sejak aku sambung belajar ke peringkat degree ni, semakin banyak la dugaan dan cabaran..aku tahu semua ini untuk menguji kekuatan hati aku juga..Allah nak aku perbaiki diri.. mungkin sebelum ni banyak sangat buat dosa sampai kena uji dengan pelbagai dugaan... mungkin Allah nak aku jadi someone yang lebih baik lagi.. sebab tu Allah uji dengan pelbagai dugaan..

dulu masa semester 1 kat sini, semuanya ok..belajar pun semangat ja.. tapi bila dah masuk semester 2 ni, semakin banyak cabarannya..subjek pun semakin susah..kelas pun banyak yang ponteng sebab masalah yang entah apaper.. smuanya atas diri sendiri saja..

dan baru2 ni , permohonan aku utk tinggal asrama pada tahun ke2 pengajian nanti ditolak... ditolak..huuuuu... nak buat macaam manaa...dahlah asrama aku tak dapat, umah sewa pun tak ada lagi..
jadi sekarang baru nak mencari..


tarik nafas, hembus...
tarik nafas, hembus...

sabar aisya,sabar...
telah banyak yang engkau lalui kan..
jadi janganlah berputus asa...
Allah nak engkau menjadi lebih baik
Allah nak kuatkan lagi jiwa engkau
Allah nak engkau muhasabah lagi diri kau
be a better muslimah
be a better you
perbaikilah diri
insha Allah everything will be fine

walaupun terpaksa berpisah dengan kawan sebab tak dapat asrama
insha Allah segalanya akan indah juga pada waktunya
insha Allah sedikit masa nanti engkau akan dapat umah sewa punya
walaupun dengan kwan2 lain..heee..

bukan engkau tak pernah lalui situai "tak best" seperti ini...
pernah saja kan/?
tapi insha Allah engkau mampu menghadapinya...

Always bersangka baik dengan Allah ya aisyah..
insha Allah..segalanya akan baik2 saja...
everything will be fine
everthing will be fine
everything will be fine..

INSYA ALLAH...


Allah uji sebab Allah sayang :)

be strong!!

:')


No comments: