Monday, October 29, 2012

cebisan kata bersudut sebelah sana




dengan nama ALLAH ... 



ada benda yg apabila kita lihat pada sudut dunia
ianya sangat menyedihkan tetapi apabila dilihat daripada sudut akhirat
it's nothing..tak menyedihkan pun malahan lebih baik perkara tu berlaku.. 

contohnya apabila berpisah dengan sang kekasih,
 bila dilihat dan difikir dari sudut dunia memang ianya sangat menyedihkan
apatah lagi apabila melihat sidia sedang berbahagia bersama yg lain 
sedangkan kita masih hidup dengan kenangan lama..

but cuba tengok dan renungkan dari segi akhiratnya pula..
boleh jadi Allah buat macam tu, Allah buat kita berpisah tu adalah untuk 
menyelamatkan kita daripada si wrong one
kepada sidia yg sebenarnya diciptakan utk kita.. 
untuk mnyelamatkn kita daripada berterusan membuat dosa 
dan juga utk memberi peluang kpd kita utk belajar dari pengalaman
juga utk membuat kita lebih matang dalam kehidupan.. 

see, maha Adil kan Allah..
 so jangan sedih2, mari kita berhepy2..
 kalau dia boleh bahagia, kita pun boleh bahagia :)

carilah bahagiamu sendiri .. dun be sad, laa tahzan .. Allah will be always with you :)


#tapi sekali-sekala, kalau dah rindu tu nangis je, lepas nangis ok la.. huhu :)




2 comments:

Hearty said...

Betul2...mungkin Allah nak bagi seseorg yg terbaik buat kita

♥Fitnunnisak♥ said...

Pandanglah dari sudut yang berbeza dgn nafsu, pasti akan nampak indahnya hidup ni..

Well, lama xsinggah sini..=)