Saturday, February 27, 2010

try to loving you ::::


salaam ...

belajar mencintai sesuatu yang tidak pernah disuka..apatah lagi dicintai.

bagaimana?

bagaiman untuk aku yang lemah ini boleh melakukannya?

dilema !

"aisya ni,xde pendirian la..."

"kalo x suka,apesal aisya xbuat keputusan awal2?"

"kalo aisya xsuka @ xcinta sekalipun,aisya kena belajar untuk suka benda tu..untuk cintakan dia.."

"aisya dah pilih dia dari awal,kan..jadi dia akan mempengaruhi seluruh kehidupan aisya..kena fikir tu"

itu kata mereka

kata2 yang memerli aku dan membuatkan aku termenung sendiri..aku harus menerimanya juga,aku mesti belajar untuk mencintainya walaupun aku tak pernah sekalipun suka apatah lagi cintkan dia..

tapi susah ! susah sangat...bukan senang nak memupuk cinta ni, bukan semudah makan ABC di kedai mamak tu (patutnya minum teh tarik la..huhu)

ianya bukan semudah makan rojak yang dicampur lada banyak2 tu...tak !
ianya xsemudah itu..susah tau

cuba kau rasakan..cuba kau cuba untuk rasakan apa yang kurasakan ini..belajar untuk mencintai..aku wajib buat begitu sebab itu adalah kewajipan aku.kewajipan aku..kalo tak aku seperti menzalimi diri aku sendiri dan dia..sebab Allah yang dah tentukan dia untuk aku.
dan aku?...kana belajar untuk mencintai dia jugak..

tapi,dah banyak yang aku cuba lakukan untuk balajar mencintai dia namun tidak berhasi..setiap kali aku masuk bilik tu,aku rasa strees sangat ! stress dengan segalanya..segala-galanya yang berkaitan dengan dia.. !

arg...sukarnya..

bantulah aku untuk mencintai dia,Ya Allah,

bantu aku untuk mencintanya :

KURSUS SAINS KOMPUTER
(MULTIMEDIA)
(Hahaha..mesti da suspen tahap cipan tadi kan..haha)
*bilik yg sy maksudkan diatas adalah makmal multimedia*

2 comments:

l bro m said...

erk.. ceh.. sam saspen je..

Mohd Syihabuddin bin Mohd Yatim said...

mendalah... tapi ada gak input... kadang-kadang kita terlalu susah mencintai sesuatu sedangkan kita sepatutnya mencintainya.... al-baqarah :216